December 12, 2009

uiks , he came back already , ar ?

”dah pulang , dah pulang amad dah pulang . .
merindu , merindu sudah menghilang . . “
Rubiah , teater Istana Budaya 2002


haha ! yup , AMAD syg kuh mmg dah LAMA balik tp die lngsung x gtau aku pn . . well , how can he sbb hanset die rosak ! baru betolkan ari kames tu then semalam , baru laa die missed call aku . tak dapat ku gambarkn betapahappynye hati ni time lagu ‘Miss Independent’ bergema di dalam kereta , wlaupun hnye seketika *well , he did miss called me !*
“ohoho , bagaikn charming prince on a white horse” bak kte Kak Anem ;p sbb time tu , I was a little . . NO ! bukan little tapi TOO sad sbb ade laa
kjadian
yg mmbuatkn aku terkilan dn ingin menangis , tp aku tahan gak sbb aku mmg jnis yg x mudah sngt nk mnangis ! I was too ego to shed a tear in front of my bro n syss . . hanya dgn satu missed call tu he , aku dh mampu trsenyum dn hilang kedukaan di hati aku . hahaha , ngengade btol kn ;p

ajie; hai *dgn senyum kambing yg tak bole diluputkan dari bibir pd mse tu*
amad: hai . . ?
ajie ; hahaha ! happy nye aku !

*famili aku pun mase tu ape lg , mula laa gelak – gelak ! yela , td punye la beriya sedih gila laa sume kn , tibe – tibe leh happy gile ! amad dkat talian sne pn dh terpinga – pinga n turut sme trgelak mndgar keriuhan famili aku ;p

amad; ape laa riuh bebenar tu ?
ajie; haha , ade laa , nnt org cite . .
amad; ai die ni , nape ?
ajie; nnt laa , kt umah org cite . . sehat ? *dgn suara yg x bole dikawal happy nye*
amad; *diam sekejap , pelik agaknye* kite sehat je . . die ?
ajie; sehat ! bile balik ?
amad; dah lame dh . . since rabu minggu lpas . .
ajie; WHAT !? oh , bukan nk gtau org kn ? smpai ati die . .
amad; ayg , kn enset kite rosak . . x kn laa tak tau kot . .
ajie; tau laa tp dh blik umah kn . .
amad; sorry laa , lgpun kite xnk kaco die pekse . . kn fizik ngan kimia tu sush . . *dgn suara yg lemah – lembot , ouh hatiku cair ! ;p*
ajie; emm , yelaa . . . mesej nk ?
amad; ok , sukati die laa . . jgn marah tau ?
ajie; emm ? xla , xmarah pun tp geram je . .

amad; yelaa tu . . hahaha ! mcm laa kite xtau perangai die . .
ajie; yelaa . . *senyum*
amad; k , msej k ?
ajie; ok !


*TUT !*


aku mmg sngt – sngt brsyukur pd Tuhan sbb time tgh sedih rse mcm nk bunuh ade laa org tuh, ade laa tukang penyelamat . well , tu lg bgos drpd dok mndgr akak n abg dok perli , “tak payah laa dok ingt msalah tu” or “tu la , sape soh masok . . “ . HELLO , bukan salah org , k ! wateva pn , I don’t care anymore ! Coz’ the hero has arrived !

No comments:

Post a Comment